صفحه اصلی علاقه مندی0 سبد خرید0 تلفن Custom
عالی ترین گینرهای افزایش وزن و حجم

بهترین گینرهای افزایش وزن و حجم

گینرها به عنوان مواد مغذی برای افزایش حجم و وزن بدن توصیه میگردن.

انواع مکمل گینر
مکمل بدنسازی گینر اصولا برای افرادی تجویز می‌شود که تمرینات حرفه‌ای ورزشی دارند و در دوره حجم گیری به سر می‌برند. قبل از هرچیز باید بدانید که بهترین گینرها به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند: گینر برای افزایش وزن و گینر برای افزایش حجم.

  1. گینر افزایش وزن
    این نوع گینر، یک فرمول غذایی خوراکی است که می‌توان به افزایش وزن شما کمک کند. به دلیل غنی بودن از کربوهیدرات، گینر افزایش وزن کالری اضافی را فراهم می‌کند که به نوبه خود باعث افزایش وزن و افزایش چربی می‌شود. ترکیب کلی بهترین گینر افزایش وزن، کربوهیدرات زیاد (به ویژه کربوهیدرات‌های ساده)، چربی بالا تا متوسط و پروتئین کم همراه با برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافه شده است. یک وعده گینر افزایش وزن، معمولاً 700 تا 1000 کیلو کالری بسته به برند و ترکیبات ارائه می‌دهد. این مکمل‌ها برای افراد بسیار لاغر (اکتومورفیک) در فاز حجم مناسب هستند.
  1. گینر افزایش حجم
    مس گینر یا همان گینر افزایش حجم به شکل مکمل‌های خوراکی به طور ویژه به افزایش عضله کمک می‌کند. به طور کلی، این نوع گینرها دارای پروتئین بالا، کربوهیدرات متوسط و چربی کم هستند. این نوع مکمل‌ها به دلیل غنی بودن از پروتئین باعث افزایش عضله می‌شوند و برای افراد اکتومورف تا مزومورف در فاز حجیم مناسب هستند. معمولاً یک وعده از بهترین گینر 450 تا 1000 کیلوکالری بسته به برند و ترکیبات مکمل فراهم می‌کند. گاهی اوقات ترکیبات خاصی مانند تورین، کولین یا آنزیم‌های گوارشی همراه با ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز برای تقویت بیشتر به گینر افزایش حجم اضافه می‌شود.

برای مصرف پودر گینر و افزایش وزن و حجم، از شیکر استفاده کنید

نحوه مصرف گینر
گینر را می‌توان قبل از تمرین، بعد از تمرین یا بین وعده های غذایی مصرف کرد. بهترین زمان مصرف گینر به میزان کالری مورد نیاز هر فرد بستگی دارد. بهترین گینر به دلیل ترکیبی که از کربوهیدرات‌های پیچیده، کربوهیدرات‌های ساده و پروتئین دارد، می‌تواند به خوبی به عنوان وعده‌های غذایی متعادل بعد از تمرین عمل کند. کربوهیدرات مورد نیاز خود را با وزن بدن خود محاسبه کنید و مقدار گینر مورد نیاز را اندازه گیری کنید. البته فراموش نکنید که محتوای پروتئین را در یک گینر مقایسه کنید و احتمالاً مجبور شوید کمی پروتئین بیشتری از مکمل اضافه کنید تا بتوانید به ترکیب ایده‌آل بعد از ورزش دست پیدا کنید.

نکات مهم برای انتخاب بهترین گینر
هنگام خرید گینر مهم است که جدول ارزش غذایی را به خوبی چک کنید و کاملا در جریان جزئیات قرار بگیرید. البته قبل از همه این‌ها دقت کنید که گینر را باید از برندهای معتبر خریداری کنید زیرا گینر فیک حتی اگر خطری ایجاد نکند ممکن است باعث ایجاد مشکلات هضم و گوارش و حتی کلیه شود. هنگام خرید گینر نکات زیر را در نظر بگیرید:

نسبت کربوهیدرات به پروتئین
اگر می‌خواهید عضله سازی ایده‌آل داشته باشید، گینر شما باید نسبت کربوهیدرات به پروتئین صحیح را داشته باشد. فرمول ایده آل نسبت کربوهیدرات به پروتئین در بهترین گینر سه به یک است. اگر می‌خواهید حین ورزش انرژی داشته باشید و افزایش حجم لازم دارید، بهتر است کربوهیدرات پیچیده داشته باشید که هضم آن بیشتر طول کشیده و انرژی بیشتری حین تمرین می‌دهد. به علاوه پروتئین موجود نیز بهتر است ترکیبی از انواع پروتئین دیر هضم و زود هضم مانند پروتئین وی، کازئین و کازئینات کلسیم باشد.

آنزیم‌های گوارشی
آنزیم‌های گوارشی به فرآیند هضم کمک می‌کنند، بنابراین پس از مصرف گینر هیچ ناراحتی احساس نخواهید کرد. بنابراین مخصوصا اگر مستعد نفخ هستید، یک گینر حاوی آنزیم‌های گوارشی را انتخاب کنید. آنزیم‌های گوارشی همچنین می‌توانند به جذب بهتر مواد مغذی کمک کرده و سوخت مورد نیاز بدن را برای یک جلسه تمرینی شدید فراهم کنند.

میزان شکر و چربی
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اضافه کردن کالری به یک گینر اضافه کردن شکر است. با این حال، بهترین گینر کالری را از منابع سالم مانند پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های پیچیده به شما می‌دهد. این به این معنی است که هیچ قند اضافه شده یا طعم دهنده مصنوعی، رنگ یا مواد نگه‌دارنده وجود نخواهد داشت.

در مورد چربی نیز همین مسئله صدق می‌کند. چربی‌ها کالری بالایی دارند (دو برابر یا بیشتر از پروتئین و کربوهیدرات‌ها) و بهترین گینر در هر وعده 1 تا 2 گرم چربی اشباع شده خواهد داشت. به هرحال اگر مس گینر بیش از 5 گرم کالری چربی در هر وعده دارد، از آن دوری کنید.

بهتر است چربی موجود در گینر مد نظر شما از موارد زیر انتخاب شده‌ باشند:

تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCT’s)
امگا 3
CLA
میزان کالری گینر
اگر کالری بیش از حد مصرف کنید، در نهایت چربی به دست می‌آوریدو نه عضله. بنابراین مصرف صحیح کالری روزانه کلید مهمی در افزایش وزن است. گینرها در میزان کالری متفاوت هستند، بنابراین اطلاعات تغذیه ای را بررسی کنید تا مشخص شود در هر وعده چقدر کالری دریافت خواهید کرد. برای جلوگیری از گرفتن کالری اضافی، باید کالری دریافتی از غذا را با کالری دریافتی از گینر خود مقایسه کنید.

بهترین گینرهای ایرانی
در ادامه بهترین گینرهای ایرانی را خواهید دید:

گینر ژن استار
این گینر که تحت لیسانس کشور انگلستان تولید می‌شود، تحت استانداردهای کیفی بالا فرموله می‌شود و حاوی مخلوطی از پروتئین وی، کازئین، سفیده تخم مرغ، اسید آمینه و کربوهیدرات با درصد بالا است که می‌تواند شما را به حجم و وزن ایده‌آل برساند. در هر پیمانه از این محصول حدود ۳۹ گرم پروتئین و ۱۲۴ گرم کربوهیدرات وجود دارد.

مس گینر رپتور اس ان ان
این گینر حاوی پروتئین، کربوهیدرات و مواد مغذی ضروری همچون کراتین مونوهیدرات در ترکیبات خود است. به علاوه گینر رپتور از وجود اسیدآمینه‌های شاخه‌دار یا BCAA نیز بهره می‌برد که به ریکاوری سریع‌تر پس از تمرینات کمک می‌کند. از نکات خوب دیگر این محصول که آن را در لیست بهترین گینر ایرانی قرار داده، عدم وجود دکستروز، ساکارز یا گلوتن در ترکیبات آن است.

خرید پودر ماسل مس گینر رپتور اس ان ان 5440 گرمی

پودر گینر گلد دکتر سان
این گینر نیز جزو محصولات ایرانی پرطرفدار است که در وزن‌های مختلف ۳، ۵ یا ۷ کیلویی می‌توانید آن را خریداری کنید. گینر دکتر سان ۶۳ گرم پروتئین در هر سروینگ (۶ اسکوپ) دارد. نسبت بالای پروتئین در این گینر سبب می‌شود برای گرفتن حجم اصطلاحا خشک یا کم چربی گزینه مناسبی باشد. این گینر حاوی انواع پروتئین وی ایزوله و کنسانتره، آلبومین و کازئین و مخلوط آمینواسیدها و ویتامین‌ها در کنار کربوهیدرات است و می‌توانید روزانه تا دو سروینگ از آن استفاده کنید.

خرید پودر گینر گلد دکتر سان Dr Sun Gainer Gold

سخن آخر
گینر افزایش حجم و وزن از بهترین انتخاب‌ها برای افراد بدنساز است که در دوره حجم به سر می‌برند. در این مقاله نکاتی را راجع به گینر و انتخاب بهترین گینر بیان کردیم. در نهایت نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که اگر برنامه‌ی تمرینی حرفه‌ای و مداوم نداشته باشید، خرید مکمل بدنسازی و حتی بهترین گینر هم برای شما چیزی جز چربی اضافه به همراه نخواهد داشت و در کنار تمرین است که می‌توانید عضلات خود را بسازید.

نویسنده
نویسنده
مقالات: 11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *